Renault Decoder(1), Instrukcje

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Renault DEKODER TOOL
Obsługiwane sterowniki:
Wyprowadzenia interfejsu:
Kolory kabli:
czerwony
– 12V
– zasilanie akumulator
Ŝółty
– 12V stacyjka
– zasilanie po stacyjce
zielony
– immo
czarny
– masa
Uwaga!!!
Z zewnątrz do układu podłączamy tylko stałe 12V(kabel czerwony) oraz GND masa(kabel czarny)
12V po stacyjce do sterownika podaje sam decoder.
Przyciski:
Przycisk obok zielonej diody słu
Ŝ
y do wyboru trybu pracy, s
ą
dost
ę
pne nast
ę
puj
ą
ce tryby:
Tryb pracy
Dioda zielona
TYPE2 - Standard
Wyłączona
TYPE2 - Advanced 1
Świeci ciągle
TYPE2 - Advanced 2
Miga wolno
TYPE1
Miga szybko
Przycisk obok diody czerwonej słuŜy do rozpoczęcia dekodowania (start).
W samochodach Renault stosowano 3 typy immobilizerów: TYPE1, TYPE2, TYPE3. Kasownik
obsługuje
tylko TYPE1 oraz TYPE2
(te sterowniki maja komunikacje po linii K), nie obsługuje
TYPE3 poniewaŜ ten sterownik ma komunikacje po CAN.
Typy immo w samochodach RENAULT:
TYPE1 oraz TYPE2 łatwo poznać po podłączeniu sterownika na stole razem z lampką MIL, po
podłączeniu zasilania po stacyjce do sterownika TYPE2 lampka mil świeci około 2s, a później
zaczyna migać, TYPE1 miga od raz po podłączeniu zasilania po stacyjce.
Dekodowanie sterowników TYPE2.
1. Podłączyć sterownik na stole wg. schematu zamieszczonego poniŜej.
2. Wybrać tryb pracy przyciskiem obok zielonej diody (standard, advanced1, advanced2)
3. wcisnąć przycisk start (obok czerwonej diody)
4. czas dekodowania to:
- standard – około 1h 50min
- advanced1- około 4h
- advanced2 – około 5h
po zdekodowaniu immo sterownik jest w stanie jak nowy z salony, czyli automatycznie zaadaptuje
się (przepisze kod ze sterownika immo) po włączeniu zapłonu (oczywiscie po podłączeniu do
samochodu). Większość sterowników umoŜliwia prace takŜe bez podłączenia przewodu od immo.
Dekodowanie sterowników TYPE1.
1. Podłączyć sterownik na stole wg. schematu zamieszczonego poniŜej.
2. Wybrać tryb pracy TYPE1 (dioda zielona miga szybko).
3. Wcisnąć przycisk start (obok czerwonej diody)
4. dekodowanie polega na odczycie ilość mrugnięć lampki MIL (po podaniu napięcia po
stacyjce)
5. zdekodować ilość mrugnięć na kod PIN za pomocą programu IMMO1.exe.
Wyprowadzenia sterowników.
Oznaczenia uŜywane w opisie:
Graund – MASA, GND
+12V Before Ignition (30) – 12V z akumulatora
+12V After Ignition (15) – 12V po zapłonie
Fault lamp – lampka MIL
Immobilizer line – immo
Main relay control – cewka przekaźnika
Feed from main relay – zasilanie załączane przez przekaźnik
Uwaga!!!
Z zewnątrz do układu podłączamy tylko stałe 12V(kabel czerwony) oraz GND masa(kabel czarny)
12V po stacyjce do sterownika podaje sam decoder.
1. Siemens FENIX 3B.
2. Siemens FENIX5
3. Siemens SIRIUS32
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tejsza.htw.pl
  •