Psychologia zmiany Rzecz dla wscieknietych Wydanie II rozszerzone psyzm2, Sensus

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Psychologia zmiany.Rzecz dla wściekniętych.Wydanie II rozszerzoneAutor: Marek Ska³a, Andrzej MleczkoISBN: 978-83-246-2551-2Format: B5, stron: 192150 skutecznych technik jak wyjœæ z kryzysu!Goœæ specjalny II wydania: prof. Witold M. Or³owskiIle potrwa œwiatowy kryzys gospodarczy, tego nie wiemy. Potrzebujemy jednak wskazówek,jak go przetrwaæ. Na szybkie odbicie siê od dna nie mo¿emy liczyæ, stagnacja sporo potrwa.Dlatego drugie wydanie zosta³o uzupe³nione o rozdzia³ kryzysowy. Pierwsze wydanie tej ksi¹¿kiukaza³o siê niemal na rok przed kryzysem. Zawiera³o ponad 150 technik, za pomoc¹ którychmo¿na zbudowaæ lub poprawiæ dobre relacje — jak siê okazuje, najwa¿niejsz¹ rzecz w kryzysie.Efekt tej ksi¹¿ki nie znajduje siê jednak na jej stronach — ten efekt jest w nas. Ju¿ WIESZ, co robiæi jak robiæ. To jednak za ma³o. Nale¿y jeszcze TO ZROBIÆ. Ka¿da ze 150 technik coœ daje,zmniejsza skutki kryzysu, pozwala go unikaæ w jakimœ obszarze, daje wrêcz szansê na sukces.„Gratulujêpostêpów w pracy nad ksi¹¿k¹. Nie mogê siê doczekaæ jej publikacji. Przesy³am Ciwprowadzenie, które mo¿esz zamieœciæ. Powodzenia w pisaniu.”Bob Cialdini„Marek— TA KSI¥¯KA TO WSPANIA£A IDEA — i dziêkujê, ¿e umieœci³eœ mnie w tak wspania³ymtowarzystwie.”Kevin Hogan„Wzarz¹dzaniu ludŸmi najwa¿niejsze jest motywowanie — do lepszej pracy, rozwoju, zmiany.I wszystko to jest w tej ksi¹¿ce. Dobra idea — techniki z najwy¿szej pó³ki — podane s¹ prosto,do zastosowania od zaraz. Osobisty udzia³ najwiêkszych œwiatowych autorytetów biznesu— Cialdiniego, Hogana, Ury’ego — obok znakomitych komentarzy Andrzeja Mleczki daje tej ksi¹¿cedodatkowe atuty. Chce siê j¹ czytaæ, dobrze siê czyta i warto j¹ czytaæ.”Katarzyna Niezgoda„¯ywyjêzyk, przystêpna forma, liczne praktyczne przyk³ady. Do tego dowcipne, niekonwencjonalnepuenty. To idealna lektura dla osób, które pragn¹ byæ skuteczne oraz odnosiæ sukcesy zarówno wbiznesie, jak i ¿yciu prywatnym.”Igor Chalupec„Ksi¹¿kata jest nowym zjawiskiem w naszej literaturze biznesowej z dwóch co najmniej powodów.Pierwszy to znakomita równowaga miêdzy s³owem i obrazem — o¿ywiaj¹ca pozycja, która uczy,bawi¹c. Drugi to równowaga miêdzy mnóstwem sugestii dla praktyków i spor¹ dawk¹ rzetelnej,pog³êbionej refleksji o relacjach miêdzy ludŸmi. Autor upraszcza, nie sp³ycaj¹c, daje trafneprzyk³ady, wyjaœniaj¹c jednoznacznie opisywane idee, regu³y i zasady. Lektura dla wszystkich!Ksi¹¿ka œwietnie smakuje dziêki osobistemu podejœciu autora, bezpretensjonalnej opowieœcio spotkaniach z wieloma znakomitymi osobistoœciami œwiata spo³ecznego, ludŸmi pokazywanymiw ujmuj¹cy, bezpoœredni sposób. Przybli¿aj¹c autorów, przybli¿a ich idee.”prof. dr hab. Zbigniew NêckiSpis treściWstęp do wydania pierwszego ..................................................................................... 8Wstęp do wydania drugiego — antykryzysowego ......................................................... 9Kryzys — zmiana od katastrofy do szansy.....................................10Kryzys, o Boże, straszny KRYZYS! — jako katastrofa ................................................... 11Kryzys jako zwyczajna zmiana .................................................................................... 13Kryzys jako wielka szansa ........................................................................................... 17Witold M. Orłowski — Kryzys wybuchł w szczęśliwym dla Polski czasie ..................... 23Rozdział 1. Robert Cialdini. Numer 1 na świecie............................25Moje spotkania z Bobem ............................................................................................ 27Wywieranie wpływu na ludzi — list od Roberta Cialdiniego ....................................... 29Etyka manipulacji — szmugler, partacz i detektyw ...................................................... 31Siła MY ...................................................................................................................... 33CHWILE MOCY numer jeden i dwa ........................................................................... 35Metazasada samowyzwalacza .................................................................................... 37Zasada 1. Wzajemność .............................................................................................. 39Zasada 2. Zaangażowanie i konsekwencja ................................................................. 41Zasada 3. Społeczny dowód słuszności ....................................................................... 43Zasada 4. Lubienie i sympatia ....................................................................................Zasada 5. Autorytet .................................................................................................... 47Zasada 6. Niedostępność ........................................................................................... 49Klucz decyzyjny odpowiedzi na prośbę w wybranych kulturach ................................. 51Etyczny przewodnik wpływu. Dekalog Roberta Cialdiniego ........................................ 53Rozdział 2. Kilka sprytnych chwytów na samego siebie.......................55Energia podąża za myślą, myśl … ............................................................................... 57Chcę? — Skąd! Ja muszę!!! ........................................................................................ 59BETIS, ale nie Sewilla … ............................................................................................. 61Tywonkowanie ........................................................................................................... 63Myśli/myślało/okazało się ........................................................................................... 65A przejdź sobie po desce … ....................................................................................... 67Afirmacje Piwniczne i nie tylko … .............................................................................. 69Wizualizuj! — Ale co??? ............................................................................................. 71Spis treściA gdybym był młotkowym .......................................................................................... 73Z żab w szczury — techniki zwierzęcych guru ............................................................ 75Michael Schumacher w bolidzie dysocjacji ................................................................. 77Rozdział 3. Stephen R. Covey. Proaktywność i efektywność................ 79Spotkanie ze Stephenem ............................................................................................ 817 nawyków — idea .................................................................................................... 83Nawyk 1. Bądź proaktywny ........................................................................................ 85Nawyk 2. Zaczynaj z wizją końca ............................................................................... 87Nawyk 3. Rób najpierw to, co najważniejsze .............................................................. 89Nawyk 4. Myśl w kategoriach wygrana-wygrana ......................................................... 91Nawyk 5. Staraj się najpierw zrozumieć, potem być zrozumianym ............................. 93Nawyk 6. Twórz synergię ............................................................................................ 95Nawyk 7. Ostrz piłę ................................................................................................... 97Nawyk 8. Toż to cała nowa i gruba książka! ................................................................ 99Rozdział 4. Pokaż mi swego GURU, a powiem Ci …...................101Wściec się to nie wszystko — szukaj GURU! ............................................................ 103Każdy swego GURU ma lub powinien mieć! ............................................................ 105Philip Kotler — GURU szczególny ............................................................................ 107Kevin Hogan — Matko Boska?! Tak tanio?! ............................................................... 109Russell Crowe — What you give out, you’ll get back ................................................ 111Chris Daffy—Ucz się od misia Henry’ego ............................................................... 113Tom Peters — Obserwuj świat i myśl! ....................................................................... 115Brian Tracy — Cztery miliony ludzi!!! ....................................................................... 117Renée Mauborgne i W. Chan Kim — Twórcy i żeglarze Blue Ocean ......................... 119William L. Ury — Pomiędzy TAK i NIE ..................................................................... 121Rudolph W. Giuliani—Na wesela możesz chodzić, na pogrzeby musisz! ................. 123Rozdział 5. Rozglądaj się — GURU są wśród nas.....................125Wojciech Eichelberger — Dobry Opiekun, ból egzystencji ....................................... 127Barbara Skała, Magda Skała, Ewelina Skała — 3 Skały różne — ucz się od dzieci ..... 129Małgorzata Tomankiewicz — Komandosi dadzą radę! .............................................. 131Tomasz Kammel—Nie kucaj! — rzecz otremie — Inie tykaj! ................................ 1336Spis treściRobert Krool — Jedni szukają powodu, inni sposobu ................................................ 134Piotr Stós — Napieramy, nalegamy ........................................................................... 137Marek Rożalski — Pierwsza i Druga Metafora Rożala ............................................... 139Grzegorz Turniak — Odpuść sobie, przyjacielu ........................................................ 141Rozdział 6. To niedobre NLP.................................................143Neurolingwistyczne programowanie straszy i wciąga ................................................ 1Pozycje, ale nie te ;-) — teoria ................................................................................. 146Pozycje, ale nie te ;-) — schemat praktyczny ............................................................ 147Tylko mi NIE PRÓBUJ … .......................................................................................... 149… ale, bo … ............................................................................................................. 151Na wszystkich poziomach — Dilts ............................................................................ 152Na wszystkich poziomach — Dilts — Kim jestem? .................................................... 153Na wszystkich poziomach — Dilts — Co jest możliwe?! ........................................... 1Małpowanie, czyli technika modelowania ................................................................ 157Metaprogramy — ile razy? ....................................................................................... 159Metaprogramy — kilka innych do wyboru? .............................................................. 161Zamów nowe ramki ................................................................................................. 163Rozdział 7. Między Marsem i Wenus........................................165Sikanie obok jaskini i grupa wsparcia ........................................................................ 167Dlaczego facet ogląda się za kobietami? ................................................................... 169Nie słuchaj, jak mówię ............................................................................................. 171Jestem twoim mężem, nie przyjaciółką, czyli oemocjach......................................... 173Męska intuicja .......................................................................................................... 175Jak sekretarek z monterką, czyli synchroniczność/sekwencyjność .............................. 177Kobieta zmienną jest ................................................................................................ 179Odwieczna walka płci — chyba męskiej! ................................................................. 181A może … — rzecz owinie iscenariuszach ............................................................. 183Kobieta na górze, mężczyzna na dole, czyli o punktowaniu ...................................... 185Jednak i zMarsa, iz Wenus — podsumujmy ............................................................ 187Megalityczny Dekalog............................................................189MEGALITyczny DEKALOG BIZNESOWY AUTORA ................................................... 1917Kryzys— zmiana od katastrofy do szansyChoć pod przymusem, jednak mamy szansę na wybór tego, co dla nas naprawdę ważne.James Hong, twórcawww.hotornot.com(popularny amerykański serwis randkowy), uciekającprzed spiralą porównań, sprzedał kiedyś porsche boxtera i kupił toyotę prius. Jak powiedziałw wywiadzie dla „New York Tmes”, „najpierw masz boxtera i żałujesz, że to nie 911; jak jużmasz porsche 911, zaczynasz tęsknić za ferrari”. Największą szansą w kryzysie jest zmianawłasnego stosunku do siebie i świata, docenienie wyższych wartości, zainwestowanie w siebiesamego i własną przyszłość.Kryzys, jak każda burza czy konflikt, oczyszcza atmosferę. Czasem w żartach mówimy, że terazjuż nic nie będzie takie jak było. To prawda. Wszystko będzie inne, i od nas samych zależy,czy skutkiem kryzysu będzie katastrofa, czy sukces. Co dzięki kryzysowi potrafimy w swoimotoczeniu zmienić, wyprostować, zorganizować inaczej, przewartościować? Kiedyś dziennikarzzapytał mnie o program szkolenia, który pozwoli uniknąć strat w kryzysie. Powiedziałem wtedy,że pytanie o takieszkoleniowe remedium dla firm, które najdotkliwiej doświadczają kryzysu,to w istocie pytanie, jak zdefiniować cud. A takowy nie występuje w przyrodzie w stanieczystym. Na dodatek większość rad na czas kryzysu odnosi się do okresu… sprzed kryzysu.Takie polskie:gdybym wiedział, że się przewrócę, tobym sobie usiadł.Podobnie jak na krzywejeS-owej — działać należało przed punktem szczytowym. Wtedy trzeba było budować zaufaniepracowników, wtedy grać fair wobec własnych ludzi, wtedy rzetelnie dzielić owocami sukcesu.W kryzysie z tego właśnie się korzysta. Jeśli tego nie robiliśmy, korzystaliśmy z sukcesów sami,to dlaczego oczekujemy teraz wsparcia od innych?A teraz zestaw rad, jak i gdzie szukać SZANSY w kryzysie.W coachingu przestrzega się młodych coachów, by nie oczekiwali od każdej sesji wyjątkowychsukcesów, że sesja ma być normalna, taka na amerykańskie 7 w skali 1 – 10. Bo życie to niespot reklamowy, nie zawsze da się krzyknąć WOW! Jeśli więc któraś z rad nie odpowiadaTwojemu myśleniu o świecie, pozbądź się, proszę, komentarza „to bez sensu”; szkoda na toczasu. Poszukaj innej, kolejnej rady — takiej z sensem dla samego siebie. To była także rada,Rada pierwsza.18 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tejsza.htw.pl
  •