Różne materiały z shia - sunni 2, Islam, filozofia
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Kiedy Prorok Muhammad (s) zostal spytany przez swych towarzyszy:
“Jak mamy prosic o blogoslawienstwa dla ciebie Proroku?” …
Odpowiedzial:
“Powiedzcie: ‘O Boze! Zeslij twoje blogoslawienstwa na Muhammada I
Rodzine Muhammada, tak jak zeslales swoje blogoslawienstwa na
Abrahama I Rodzine Abrahama, bo Ty jestes pelen uwielbienia, pelen
chwaly.’”
[Sahih al-Bukhari, rozdzial 4, ksiega 55, number 589]
„Ludzie to słudzy tego doczesnego świata, religię również wyznają tylko
swoimi językami i to też tylko dopóki ich mowy nie będą przeczyć ich
interesom. Kręcą się wkoło religii, a kiedy przyjdzie do nich boża próba,
wtedy podążających za religią jest bardzo mało”.
Imam Hussain.
PIERWSZE WYDARZENIE , KTORE ROZDZIELILO
MUZULMANOW NA SZYITOW I SUNNITOW
To wydarzenie cofa nas w te dni , kiedy Wyslannik Allaha (s.a.s) przykazal : ''Przyniescie atrament i
pioro, napisze wam testament. Z jego pomoca nigdy nie zbladzicie''. ( ''Sahih'' Muslim , 7 -y tom ,
str 123 ; ''Sahih'' Buhari , 5 tom , str 137 ; ''Tarih'' Tabari , 3 tom , str 193 ). Omar ibn Hattab i
niektorzy towarzysze sprzeciwili sie Jego slowom. Bez zadnego wstydu przeszkodzili w
wypelnieniu slowa Proroka (s.a.s). Nie okazujac zadnego szacunku , nazwali slowa Proroka (s.a.s) ''
bredzeniem'' i oswiadczyli ze nie ma koniecznosci w testamencie Proroka (s.a.s) , twierdzac ze
wystarczajaca im jest Ksiega Allaha !!!
Ibn Abbas nazwal to wydarzenie ''wielka tragedia'' dla muzulmanow. Podsumowujac ten ich
postepek , mozemy powiedziec : Wiekszac muzulmanow zdeptalo sunne Proroka (s.a.s) slowami :
''Wystarczy nam Quranu!''.
Jednoczesnie Ali (pokoj mu) i jego nieliczni stronnicy , ktorych Prorok (s.a.s) nazwal ''szyitami
Ali'', nie mowiac ani slowa , wypelniali przykazy Proroka (s.a.s). Oni uwazali slowa i czyny
Proroka (s.a.s) za Sunne , a poddanie sie Sunnie uwazali z obowiazkowe , tak jak i poddanie
Quranowi. Bowiem w Quranie nakazano :
[4.59] O wy, którzy wierzycie! Sluchajcie Boga! Sluchajcie Poslanca!
DRUGI SPRZECIW SUNNIE PROROKA (S.A.S)
Odmowe od przylaczenia sie do armii Usamy , uwaza sie za sprzeciw Sunnie. Ta armie
zorganizowal Prorok (s.a.s) osobiscie , dwa dni przed swoja smiercia. Wydal im rozkaz ruszyc w
droge razem z wojskiem Usamy. Sprawy doszly do tego , ze oni zwrocili uwage na slowa Proroka
(s.a.s). Draznilo ich to , ze na dowodzacego armia wyznaczony zostal siedemnastoletni mlodzieniec
, u ktorego nie pojawil sie jeszcze zarost na brodzie. Abu Bakr , Omar i niektorzy towarzysze
odmowili dolaczenia do armii i pod pretekstem niestabilnosci sytuacji pozostali w Medinie. Zajscie
mialo miejsce wtedy , kiedy Prorok (s.a.s) obwolal odmawiajacych od dolaczenia ''przekletymi''
( ''Al Milalu vann Nihal'' , Shahristani , 1 tom , str 29 )
Ali ( pokoj mu ) i jego otoczenie , jak zawsze poddali sie slowom Proroka (S.a.s). W tej trudnej
chwili Ali ( pokoj mu ) wypelnial polecenie Proroka (s.a.s) i nie pozostawil ani jednej sprawy ,
mimo to , ze byl poinformowany o tym , ze jedna grupa zbiera sie pod dachem Beni Saida i
decyduje o wladzy , wybiera kalifa. On rowniez mogl tak zrobic. Moglby pojsc do tych ludzi i
rozruszyc wszystkie ich plany , ale z szacunku do Sunny Proroka (s.a.s) nie odszedl od niej.
Tu nalezy byc bardziej uwaznym. Czlowieka zdumiewa wielkosc i niezachwianie Ali ( pokoj mu ) ,
dziedziczone przez niego od Proroka (s.a.s). W chwili kiedy inny dla wladzy depcza sunne , on dla
Sunny depcze wladze , trzymajac sie Sunny , nie dazy do wladzy.
TRZECI PRZYPADEK SPRZECIWU SUNNIE
Wydarzenia Sakif z pewnoscia mozna nazwac otwartym sprzeciwieniem sie Sunnie. Wtedy wiele
towarzyszy zorganizowalo zbyt niebezpieczna recydywe braku szacunku do Sunny Proroka (s.a.s).
Nie zwracajac najmniejszej uwagi na ten fakt , ze Prorok (s.a.s) , po powrocie z pozegnalnego
Hadju , w miejscowosci pod nazwa '' Gadir Hum'' , odkryl przed setkami tysiecy muzulmanow imie
swojego nastepcy - Ali (pokoj mu). Oni postapili na przekor Sunnie , czyniac wedlug swojego
widzimisie i przykrywajac sie slowami ''historyczna adekwatnosc'' ( nie zwazajac na to , ze Prorok
wyznaczyl swojego nastepce i na marginesie nie w tajemnicy , a przed stutysieczna audytoria).
Po dlugich sporach i debatach miedzy muhadjirami i ansarami , w koncu zgodzili sie wybrac
kalifem Abu Bakra. Gotowi byli nawet zabic nie wspierajacych kandydature Abu Bakra bliska
rodzine Proroka (s.a.s). ( ''Tarih'' Tabari , 3 tom , str 202 ; ''Tarih Yagubi'' , 2 tom , str 26 ).
To wydarzenie udowadnia , ze wielu towarzyszy popieralo Abu Bakra i Omara. Tym samym , oni ,
odwrociwszy sie od Sunny Proroka (s.a.s) , przyjeli polityczne poglady Omara i Abu Bakra jako
podstawy.
Przed takim wielkim tlumem , sunny bronilo bardzo malo ludzi - Ali ( pokoj mu ) i jego szyici.
Po tych trzech wydarzeniach , kontury tych dwoch grup wyraznie sie rysuja. Jedna z nich ,
wlasciwie nieliczna, pozostala wierna Sunnie Proroka (s.a.s) , a druga , z powodu politycznych
ambicji rozdeptala sunne i otrzymala taka moc i wladze , ktore sprowokowaly nastepne pokolenia
do podobnych dzialan , tym samym sformowali swoich nasladowcow i zwolennikow. Pierwsza
grupa kierowal Ali ibn Abu Talib ( pokoj mu ) , a na czele drugiej grupy stali Omar , Abu Bakr i
wielu towarzyszy.
Prorok (swas) powiedzial: „Zydzi podzielili sie na 71 sekt. Chrzescijanie
podzielili sie na 72 sekty. Na tego, w czyich rekach jest dusza
Muhammada, moja spolecznosc podzieli sie na 73 sekty, jedna w raju a
reszta w piekle. Spytano: Poslancu Allah, kim oni sa? Odparl: To ci, ktorzy
nasladuja mnie i moich towarzyszy”(Ibn Madza, hadis 3992)
tradition on the authority of the well-known companion of the Prophet
(PBUH&HF), Jabir Ibn Abdillah al-Ansari (RA):
When the verse (4:59) was revealed, Jabir asked the Prophet (PBUH&HF):
"We know Allah and the Prophet, but who are those vested with authority
whose obedience has been conjoined to that of Allah and yourself?"
The Prophet (PBUH&HF) said: "They are my Caliphs and the Imams of
Muslims after me. The first of them is Ali; then al-Hasan; then al-Husain;
then Ali son of al-Husain; then Muhammad son of Ali who has been
mentioned 'al-Baqir' in the Torah (the old testament). O Jabir! You will
meet him. When you see him, convey my greetings to him. He will be
succeeded by his son, Ja'far al-Sadiq (the Truthful); then Musa son of
Ja'far; then Ali son of Musa; then Muhammad son of Ali; then Ali son of
Muhammad; then al-Hasan son of Ali. He will be followed by his son
whose name and nick name will be the same as mine. He will be Proof of
Allah (Hujjatullah) on the earth, and the one spared by Allah
(Baqiyyatullah) to maintain the cause of faith among mankind. He shall
conquer the whole world from the east to the west. So long will he remain
hidden from the eyes of his followers and friends that the belief in his
leadership will remain only in those hearts which have been tested by
Allah for faith."
Jabir said: "O Messenger of Allah! Will his followers benefit from his
seclusion?" The Prophet said: "Yes! by Him who sent me with
prophethood! They will be guided by his light, and benefit from his
leadership during his seclusion, just as people benefit from the sun even
though it is hidden in the clouds. O Jabir! This is from the hidden secrets
of Allah and the treasured knowledge of Allah. So guard it except from the
people who deserve to know." (Kifayatul Athar, by al-Khazzaz, p53).
Prorok sallallahu aleyhi we sellem powiedzial"moje zycie jest dobrem dla
was, poniewaz pytacie i dostajecie odpowiedz. I moja smierc jest dobrem
dla was, poniewaz wasze czyny bedä mi pokazane, i to co uznam za dobro
za to dziekuje Allah ; a to co zlego zobacze, za to blagam o przebaczenie"
(Al-Bazzar; uznany jako autentyczny przez Imām an-Nawawī, al-Qāḍī
ʿĪyyāḍ, Imām Ibn Ḥağar, Al-Ḥāfiẓ al-Manāwī i innych)
Przetlumacze tylko ten hadis: Po smierci Proroka (saws) Ali zamknal sie w
domu mowiac, ze zlozyl przysiege ze nie zalozy swoich
szat(wyjsciowych) ani nie opusci domu dopki nie skompletuje Koranu"
(zrodla sunnickie: - Fat'hul Bari fi Sharh Sahih al-Bukhari, by Ibn Hajar al-
Asqalani, v10,
p386
- al-fihrist, by (Ibn) an-Nadim, p30
- al-Itqan, by al-Suyuti, v1, p165
- al-Masahif, by Ibn Abi Dawud, p10
- Hilyatul awliya', by Abu Nu'aym, v1, p67
- al-Sahibi, by Ibn Faris, p79
- 'Umdatul Qari, by al-Ayni, v20, p16
- Kanzul Ummal, by al-Muttaqi al-Hindi, v15, pp 112-113
- al-Sawa'iq al-Muhriqah, by Ibn Hajar al-Haythami, Ch. 9, Section 4,
p197
- Ma'rifat al-Qurra' al-kibar, by al-Dhahabi, v1, p31
MODLITWA:
1. zaczynajac modlitwe. kiedy zwracasz sie w kierunku Kaaby,
powinienes zostawic za soba caly swiat, wszystko co zostalo
stworzone, i wszystko co zajmuje innych ludzi. oproznij swoje serce
ze wszystkiego co moze oddalic twoja uwage od Boga. cala swoja
wewnewtrza istota odczuj Wielkosc Boga i przypomnij sobie ze
wlasnie przed Nim stajesz. wiedz jednak ze Bog nie potrzebuje
twoich aktow czci, jest zupelnie niezalezny od ciebie, twoich
modlitw i suplikacji
2. poklon ruku. ten ktory czci Boga sklaniajac sie przed nim w poklonie
ruku tego Bog opromienia swoim swiatlem, ocienia swoim cieniem, i
odziewa szata czystosci. najpierw jest ruku, a potem sujud. w ruku
jest kurtuazja, uprzejmosc, w sujud bliskosc Boga. ktokolwiek nie
okaze kurtuazji nie jest gotowy na bliskosc
3. sujud. Bog stworzyl poklon sujud okazja aby sie do Niego zblizyc
wewnetrznie, w sercu i w duszy. ktokolwiek zblizy sie do Niego w
ten sposob, oddala sie od wszystkiego innego. czys sujud nie jest
kompletny jedynie w przypadku kiedy zewnetrznemu poklonowi
towarzyszy wewnetrzne oddzielenie sie od wszystkiego, oraz
zakrycie wszystkiego co widza oczy? Takim wewnetrznym
oddaniem pragnie Bog widziec sujud. jesli czyjes serce jest zajete
czyms innym podczas modlitwy, Bog jest wtedy daleko, a blisko ta
rzecz, ktora nas zajmuje.
4.
5. 4. salam. pozdrowienie pokoju /taslim/ na koncu modlitwy oznacza
bezpieczenstwo, czyli ktokolwiek przestrzega nakazow Boga, i
sunny Jego Proroka, powodowany pokorą wobec Boga i lekiem
przed Nim, jest bezpieczny od nieszczesc w tym swiecie i kary w
następnym. As-Salam jest jednym z atrybutow Boga, Jego Imion,
ktore powierzyl ludzkosci, aby pamietali o Nim i czynili wedlug
niego w swoim zyciu codziennym, zawieraniu umow i kontraktow, w
swoich zgromadzeniach, oraz jako gwarancje spolecznej stabilnosci.
ZDANIE TOWARZYSZY O SOBIE NAWZAJEM
1. SAMI TOWARZYSZE SWIADCZA , ZE ZMIENIALI TRADYCJE
PROROKA
Abu Said Hedri powiedzial :
'' W pierwszy dzien swiat Id al - Fitr i Id al-Adha , pierwszym co robil Muhammad byla modlitwa ,
po czym zwracal sie do ludzi ze swojej spolecznosci , ktorzy siadali przed nim rzedami , dawal rady
i przykazy a nawet podejmowal decyzje w sprawach spornych i po tym odchodzil''.
Abu Said ciagnal :
'' Tak trwalo dopoki , dopoty ktoregos razu , w dzien Id al - Fitr albo Id al - Adha , szedlem razem z
Marwanem , ktory rzadzil wtedy w Medinie. Kiedy weszlismy do meczetu , w ktorym byl nowy ,
wybudowany przez Kahira ibn Saltoma minbar , Mawran skierowal sie prosto na minbar ( przed
modlitwa ) , i ja pociagnalem go za odziez , ale on odepchnal mnie i wszedl na minbar. Zwrocil sie
do ludzi przed modlitwa , i ja powiedzialemdo niego : '' Przysiegam na Allaha , zmieniles tradycje''.
On odpowiedzial : '' O Abu Said , to , co ty znasz , odeszlo.'' Ja powiedzialem : '' Przysiegam na
Allaha , to co ja wiem , lepsze jest od tego czego nie wiem''. Marwan powiedzial wtedy : '' Ludzie
nie zostali by ze wzgledu na nas , dlatego zwrocilem sie do nich przed modlitwa''.
Zaczalem szukac przyczyn , z powodu ktorych towarzysze zmienili Sunne Wyslannika Allaha
( niech Allah blogoslawi go i rod jego!) i odkrylem ,ze Omejidzi ( a wiekszosc z nich byla
towarzyszami Proroka ) , i Muawija ibn Sufian ( ''zapisawszy objawienie'' , jak go nazwali )
zmuszali ludzi obrazac Ali ibn Abu Taliba i przeklinac go z minbarow meczetow, jak dowodzi w
swoich pracach wiekszosc historykow .
Muslim w swoim Sahih pisze w rozdziale nazwanym '' Cnoty Ali ibn Abu Taliba'' :
''Muawia wszedzie rozkazal swoim gubernatorom uczynic przeklinanie ( Ali ibn Abu Taliba ) ciagla
praktyka . Kazdy orator zobowiazany byl te przeklenstwa wlaczyc w swoje przemowy , i kiedy
niektorzy z towarzyszy ostro sprzeciwili sie temu nakazowi , Muawia rozkazal ich zabic i spalic.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
-
Linki
- Home
- Radial Crater Growing Process in Different Materials with Shaped Charge Jets, CHEMIA I PIROTECHNIKA, Chemia i Pirotechnika
- Reciprocal-Frame-Architecture, Architektura materiały i metody
- Red Faction Geneza - Red Faction Origins 2011 [HDTV.XviD-aAF], Pliki, RÓŻNE PLIKI, alf3
- REGULAMIN ODZNAK TURYSTYKI PIESZEJ PTTK.compressed(1), 0000 FOLDER NR 1 MATERIAŁY PDF POJEDYŃCZO
- Regulamin Mały Szlak Beskidzki - Polskie Towarzystwo Tatrzańskie - Zarzd Główny.compressed, D MATERIAŁY PDF
- Renault Kadjar DE, Broszury samochodowe
- Questions & Answers About Human Papilloma Virus (HPV), Toksykologia i Epidemiologia
- Radioelektronik 07 2000, Radioelektronik 2000
- Raporty szpiega 1861-1863 Tom 1, Historia Polski - ponad 7400 książek(1)
- Quilting Arts â77 2015, PATCHWORK WZORY, patchwork katalogi
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- monissiaaaa.htw.pl