Pudelko postaw, ćwiczenia
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
GALERIA TOLERANCJI
Pudełko postaw
Ćwiczenieprzydatneszczególniepodczaswarsztatówdotyczących
OGìLNY OPIS
spraw „wraŜliwych” np.. kwestii związanych z dyskryminacją.
Ma na celu zwiększenie poczucia bezpieczeństwa uczestników,
ułatwienieotwarcianaproblematykęszkolenia.
CELE
-
Otwarcienaproblem
-
Przełamanielodów
-
Pozbyciesięobawwprzypadkutreningów„wraŜliwych”
-
Zebranieobawprzediewaluacjaposzkoleniu
MATERIAýY
kartoniklubpudełkozzamknięciem,
karteczkiicośdopisania
(wariantowo–koperty)
CZAS
TRWANIA
dla grupy około 1214 osób – ok. 45 min. łącznie – procedury
wstępnejiewaluacji
LICZBA OU
do35osób
1. Przy wejściu do sali szkoleniowej stawiamy pudełko. Prosimy
uczestników/czki, Ŝeby zostawili/ły tam swoje przekonania
i postawy w stosunku do tematów, o których będziemy
rozmawiaćpodczaswarsztatów.Zapewniamy,Ŝepostawybędą
tam bezpieczne i nienaruszone, a przy wyjściu kaŜdy/a
uczestnik/czkamoŜewziąćjezesobązpowrotem.
PROCEDURA
2. Rozdajemy OU kartki i długopisy i dajemy chwilę na
zastanowienie. Następnie prosimy o spisanie swoich obaw
i przekonań (anonimowo) dotyczących tematu szkolenia, a
następniewrzuceniekartekdopudełka.
3. Po szkoleniu wyjmujemy kartki i odczytujemykolejne obawy,
aOU,któranapisałakarteczkę,zgłaszasięimówiczykartkę
(postawę,obawę)zostawianasali,czyzabierazpowrotemze
sobą.
1
ProjektjestdofinansowywanyześrodkówWspólnotyEuropejskiejiMinisterstwaPracyiPolitykiSpołecznej
www.galeriatolerancji.org.pl
GALERIA TOLERANCJI
4. OUmusząbyćuprzedzone,Ŝekartkizostanąpodkonieczajęć
odczytane.
5. PodczasodczytywaniamoŜesięzdarzyć,Ŝeniktsięniezgłosi
jako autor/ka kartki – nie dopytujemy wtedy dalej, ale
odkładamykartkębezkomentarzazpowrotemdopudełka.
1. Po wprowadzeniu do tematyki szkolenia i przedstawieniu
programu, dajemy kaŜdemu/ej uczestnikowi/uczestniczce
kopertęipustąkartkę.
2. Prosimy o zapisanie swoich refleksji i obaw związanych
z tematem, włoŜeniu kartki do koperty, zaklejeniu jej
i podpisanie (ewent. oznaczenie, w jakiś charakterystyczny
sposób).
3. Mówimy,Ŝewtensymbolicznysposóbpozbylisięswoichlęków
WARIANTY
iobawzwiązanychztematem,podkreślając,Ŝepozwolitonam
na większą otwartość na tematykę zajęć oraz opinie innych
uczestników/uczestniczek.
4. Dobrze, jeśli trener/ka takŜe uczestniczą w tym rytuale,
podkreślającswojąotwartośćnaopinieipoglądyinnych.
5. Po zakończeniu szkolenia, podczas ewaluacji,
uczestnicy/uczestniczki otrzymują swoje koperty z powrotem
i mogą (lecz nie muszą) podzielić się swoimi refleksjami
–Czyicosięwnichzmieniło?Czyzabierająswojepostawydo
domu,czyzostawiająjewkoszu?Jaksięztymczują?
UWAGI
Oprac.AnnaKamińska
2
ProjektjestdofinansowywanyześrodkówWspólnotyEuropejskiejiMinisterstwaPracyiPolitykiSpołecznej
www.galeriatolerancji.org.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
-
Linki
- Home
- Pułapki I Ciekawostki Języka Niemieckiego, ♣nauka, wiedza, ćwiczenia, testy
- Pudełko 3 kolory(1), DECUPAGE
- Psychologia dla bystrzakow Wydanie II psyby2, Septem
- Receptury gastronomiczne, Zachomikowane i Od Was, Od Was
- Renault Master 2005 [j.czeski], Renault-naprawa, Renault
- R.Hicks i F. Schultz - Swiatlo w fotografii - Wdzięk i uroda. (Fotografia glamour), Fotografia
- Receptory i odruchy (26.10), piktele z fizjologii
- Receptariusz - Wacław Barwiński 2007, Receptura Apteczna
- RACHUNEK DZIELO, Biznes
- Repetytorium z rozwoju człowieka - Becelewska, PDF głównie psychologia przejrzeć dużo ciekawych
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- mothmen.xlx.pl