Psychologia wywierania wpływu i psychomanipulacji 61 z 194, psychologia i toksyczne związki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Niniejszy darmowy ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
Darmowa publikacja
dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko
i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek
zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
Data: 30.10.2006
Tytuł: Psychologia wywierania wpływu i psychomanipulacji
Autor: Andrzej Stefańczyk
Wydanie II
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Grabka
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
................................................................................7
..........................................................7
1. Wprowadzenie
..................................................................7
.....................................................................10
................................................................11
..............................................19
..................................................................22
....................................................................29
........................................................................30
3. Psychika i jej mechanizmy obronne
........................................32
...................................................................33
.....................................................................36
.......................................................................38
...........................................................40
...................................................................42
.....................................................................44
........................................................45
........................................................................46
.................................................................49
...................................................................50
...............................................................51
........................................................53
..................................................................54
..........................................................56
4. Asertywność
....................................................................57
..............................................................................60
.................................................................60
1. Komunikacja werbalna i niewerbalna
......................................60
.....................................................................63
............................................................................65
.............................................................................67
........................................................................67
.........................................................70
3. Style komunikacji
.............................................................77
4
. Strefy komunikacji
............................................................80
..............................................................................84
....................................................................84
1. Reguły społeczne – narzędzie wpływu społecznego
......................84
.............................................85
3. Reguła uproszczonej oceny szans
...........................................86
..............................................................86
5. Reguła wzajemności
..........................................................88
6. Reguła konsekwencji
.........................................................91
................................................................94
8. Reguła niedostępności
........................................................98
2. Osobowość
2. Mowa ciała
2
. Reguła maksymalizacji korzyści
4. Zasada kontrastu
7. Reguła lubienia
 ...........................................................100
10. Społeczny dowód słuszności
..............................................102
.............................................................................105
................105
1. Czym jest perswazja?
.......................................................105
2. Rozgryźć rozmówcę
.........................................................106
..............................................................114
.............................................................114
..........................................................115
...............................................116
.........................................................118
.........................................................119
............................................................120
....................................................................122
.............................................................125
...................................................126
.......................................128
.................................................129
...............................................................134
..............................................................136
........................................137
................................................................138
.......................................................139
.............................................................142
..........................................................144
4
. Fazy procesu perswazyjnego
...............................................146
.............................................................................149
................................................................149
1. Co to jest psychomanipulacja?
............................................149
2. Podatność na psychomanipulację
.........................................150
................................................152
...............................................................153
...................................................................158
.......................................................................168
........................................................173
......................................174
.......................................................................178
................................................................182
..............................................................185
..............................................................189
..........................................................................194
9. Reguła autorytetu
3
. Język perswazji
3
. Techniki psychomanipulacji
PSYCHOLOGIA..
– darmowy fragment –
Andrzej Stefańczyk

str.
5
Wstęp
Świat rozwija się zaskakująco szybko, idzie naprzód nie bacząc na nic,
życie nabiera tempa. Każdy chce coś osiągnąć, do czegoś dojść,
zapewnić sobie bezpieczną przyszłość. Aby jednak do czegoś dojść
trzeba stale działać, być aktywnym, atrakcyjnym, przekonującym. Stale
rosnąca konkurencja i nasilające się współzawodnictwo, powoduje, że
wiele osób zaczyna uciekać się do stosowania różnych tricków
wpływających na emocje i zachowanie innych. Nie warto zostawać
w tyle, trzeba wziąć sprawy w swoje ręce i działać, aby osiągnąć
sukces. Warto przy tym pamiętać, aby przy osiąganiu swoich własnych
celów nie zapomnieć o innych. Nie wolno traktować ludzi przedmiotowo
niczym „pionki” we własnej grze, bowiem prędzej czy później to się
zemści. Lepiej przekonać ich do wspólnego działania, bowiem w grupie
znacznie łatwiej osiągnąć założony cel, niż w pojedynkę.
Książka została napisana z myślą o ludziach zainteresowanych tematyką
wywierania wpływu, perswazji i psychomanipulacji. Zawiera ona wiele
istotnych informacji dotyczących wpływania na ludzi oraz informacji
dotyczących obrony przed negatywnym oddziaływaniem z ich strony.
Książka została podzielona na pięć rozdziałów, które grupują
i porządkują zagadnienia w sposób, który uznałem za logiczny. Pierwszy
rozdział skupia się na człowieku jako jednostce, na charakterystyce jego
psychiki i tym co na nią oddziałuje. Rozdział drugi przedstawia
człowieka w grupie ludzi, oraz sposób w jaki się komunikuje z innymi.
Rozdział trzeci omawia zagadnienia wpływu społecznego poprzez
charakterystykę reguł społecznych. Rozdział czwarty omawia temat
perswazji przedstawiając skuteczne sposoby przekonywania innych.
Copyright by Wydawnictwo
& Andrzej Stefańczyk
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tejsza.htw.pl
  •